AKTUALNOŚCI

Opublikowano: poniedziałek, 12, maj 2014 15:09

Standard organizacyjny porad w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej

w Bydgoskiej Medycznej Przychodni „Centrum” Sp. z o.o.

 

W NZOZ ,,Centrum” sp. z o.o. Pacjenci mają dostęp do:

 

PORADA UDZIELANA W WARUNKACH AMBULATORYJNYCH

Realizowana jest w następujących przypadkach:

 

TELEPORADY W POZ:

NUMERY TELEFONÓW:

Teleporada lekarska

52 339 68 43

Teleporada pielęgniarki/położnej środowiskowo rodzinnej

52 339 68 41

 

Osoba rejestrująca - pielęgniarka rozpoznaje potrzebę zdrowotną pacjenta, weryfikuje możliwość udzielenia świadczenia, wpisuje do terminarza przyjęć oraz informuje pacjenta o dniu i godzinie teleporady,

Po ustaleniu godziny teleporady prosi pacjenta o podanie numeru telefonu kontaktowego, na który będzie się kontaktował lekarz/pielęgniarka/położna POZ.

Korzystasz z teleporady, gdy:

REALIZACJA TELEPORADY

  1. Lekarz/pielęgniarka/położna POZ kontaktuje się telefonicznie z pacjentem o umówionej godzinie (o sposobie łączności pacjent informowany jest w trakcie rejestracji).

  2. Margines czasowy między godziną rejestracji a realną poradą wynosi +/- 60 minut.

  3. Teleporada następuje po przeprowadzeniu ankiety tożsamości pacjenta.

  4. Teleporada realizowana jest w warunkach gwarantujących poufność, z zabezpieczeniem danych przed dostępem osób nieuprawnionych do uzyskania informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych.

Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza

 

Podczas teleporady lekarz/pielęgniarka/położna dokonują oceny stanu pacjenta, czy teleporada jest wystarczające dla aktualnego problemu zdrowotnego czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa czy inne świadczenie medyczne, o czym pacjent jest informowany w jej trakcie.

Lekarz/pielęgniarka/położna dokumentuje udzieloną teleporadę. W treści wpisu zamieszcza adnotację o formie porady- teleporada oraz o zweryfikowaniu tożsamości pacjenta.

Przed zakończeniem teleporady lekarz/pielęgniarka/położna POZ podsumowuje i weryfikuje, czy przekazane zalecenia są dla Pacjenta zrozumiałe. W przypadku pojawienia się wątpliwości, wyjaśnia powód wydania zaleceń, e-recept czy skierowań na badania dodatkowe

 

ANULOWANIE TELEPORADY

W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu podjętych w odstępie nie krótszym niż 5 minut personel medyczny rezygnuje z kolejnych prób kontaktu. Teleporada zostaje wówczas anulowana. W wyżej wskazanym przypadku, pacjent powinien skontaktować się z placówką i dokonać powtórnej rejestracji.

NZOZ ,,Centrum” nie ponosi odpowiedzialności za usterki techniczne, uniemożliwiające nawiązanie lub kontynuowanie połączenia, nieleżące po stronie placówki- wówczas ponowiona zostanie próba połączenia, ale jedynie w ramach czasu przewidzianego na porade.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, naruszającym dobra osobiste lekarza/pielęgniarki/położnej lub innych osób oraz naruszające przepisy powszechnie obowiązujące. Jeżeli w ramach TELEPORADY lekarz/pielęgniarka/położna stwierdzi, że nie zostały zachowane powyższe warunki ma prawo przerwać rozmowę.

INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-RECEPTY:

Pacjent otrzymuje e-receptę w formie czterocyfrowego kodu przekazywanego ustnie podczas teleporady, sms, bądź wydruku w przypadku wizyty w trybie ambulatoryjnym.

https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecepta

 

 

INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-ZLECENIA NA WYROBY MEDYCZNE

Pacjent otrzymuje numer zlecenia przekazywanego ustnie podczas teleporady bądź wydruk w przypadku wizyty w trybie ambulatoryjnym.

https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/zlecenia-na-wyroby-medyczne

 

INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI SKIEROWANIA/ E-SKIEROWANIA

Pacjent otrzymuje e-skierowanie w formie czterocyfrowego kodu przekazywanego ustnie podczas teleporady, sms, bądź wydruk w przypadku wizyty w trybie ambulatoryjnym.

https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/eskierowanie

 

AKTYWACJA INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA POPRZEZ STRONĘ WWW.PACJENT.GOV.PL
Korzystając z IKP, Pacjent posiada w jednym miejscu szybki i łatwy dostęp do:

 

Poprzez IKP Pacjent posiada możliwość złożenia e-Deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej służby zdrowia (POZ), a także może zapoznać się z obecnie aktywnymi deklaracjami.

 

W przypadku zamknięcia Przychodni POZ, skorzystaj z innej. Na stronach internetowych oddziałów wojewódzkich NFZ znajdziesz aktualne: listy poradni POZ, które udzielają teleporad oraz wykazy otwartych poradni specjalistycznych

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 KLAUZULA INFORMACYJNA

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”), informujemy, iż:

 

 

 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bydgoska Medyczna Przychodnia „CENTRUM” Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Wały Jagiellońskie 12,

  2. kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu świadczenia usług medycznych- na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz na podstawie Art. 9 ust.1 lit. h ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,

  4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (NFZ) oraz ubezpieczyciele, laboratoria analityczne, diagnostyczne.

  5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 20 lat,

  6. posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania,

  7. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w razie uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO ,

  8. podanie danych osobowych jest obligatoryjne, co wynika z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1318).

 

 

Podstawą prawną przetwarzania danych jest:

 

  1. art. 6 ust. 1 pkt c) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne w celu realizacji obowiązków prawnych wynikających z ustawy wymienionej w punkcie 8;

  2. art. 6 ust. 1 pkt b) RODO, tj. dane przetwarzane są w celu realizacji umowy;

  3. art. 6 ust. 1 pkt f) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne w celu zapewnienia bezpieczeństwa na terenie „CENTRUM”.

  4. art .9 ust.2 punkt i tj. przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z interesem publicznym w dziedzinie zdrowia publicznego.

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

   EWUŚ

 

Od 1 stycznia 2013r. uruchomiony został elektroniczny system weryfikacji uprawnień pacjentów do świadczeń zdrowotnych finansowanych przez NFZ (eWUŚ).

1. Pacjent, który chce skorzystać z wizyty u lekarza jest zobowiązany przedstawić dokument z numerem PESEL (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy), w celu potwierdzenia prawa do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych.

2. W sytuacji gdy Pacjent otrzyma informację, że NFZ nie potwierdził jego uprawnień do bezpłatnych świadczeń, powinien złożyć oświadczenie lub okazać dokument potwierdzający ubezpieczenie. Oświadczenie Pacjent składa tylko wówczas, gdy jest przekonany o swoim prawie do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych.

3. W przypadku złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, NFZ wystąpi z żądaniem zwrotu poniesionych kosztów.