AKTUALNOSCI
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 13, maj 2014 14:47
W dniu 24.12.2024 r.
Poradnie specjalistyczne:
Dermatologiczna, Chirurgiczna, Laryngologiczna, Okulistyczna, Neurologiczna
nieczynne
Poradnia Medycyny Pracy - nieczynna
Standard organizacyjny porad w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Bydgoskiej Medycznej Przychodni „Centrum” Sp. z o.o.
w Bydgoszczy
W NZOZ ,,Centrum” sp. z o.o. Pacjenci mają dostęp do:
-
porady udzielanej w warunkach ambulatoryjnych,
-
porady udzielanej w warunkach domowych,
-
porady udzielanej przy wykorzystaniu dostępnych systemów łączności- TELEPORADA
PORADA UDZIELANA W WARUNKACH AMBULATORYJNYCH
Realizowana jest w następujących przypadkach:
-
gdy stan pacjenta wskazuje na konieczność przeprowadzenia badania przedmiotowego,
-
gdy istnieje podejrzenie choroby nowotworowej,
-
gdy dziecko nie ma 6 lat,
-
gdy nastąpiło pogorszenie zdrowia lub zmieniły się objawy choroby przewlekłej,
-
pierwszej wizyty u lekarza/pielęgniarki/położnej POZ, którzy są wskazani w deklaracji wyboru,
-
gdy pacjent lub jego opiekun ustawowy nie wyraża zgody na teleporadę
Wizyty osobiste są realizowane z zastosowaniem środków bezpieczeństwa , związanych z ryzykiem zakażenia Sars CoV-2 i zgodnie z obowiązującymi wytycznymi w tym zakresie.
TELEPORADY W POZ:
-
skorzystać z nich mogą pacjenci ubezpieczeni, którzy złożyli deklaracje w NZOZ ,,Centrum”
-
TELEPORADY udzielane są telefonicznie,
-
na teleporadę można umówić się: telefonicznie lub osobiście, w tym również za pośrednictwem osoby trzeciej.
NUMERY TELEFONÓW:
Teleporada lekarska |
52 339 68 43 |
Teleporada pielęgniarki/położnej środowiskowo rodzinnej |
52 339 68 41 |
Osoba rejestrująca - pielęgniarka rozpoznaje potrzebę zdrowotną pacjenta, weryfikuje możliwość udzielenia świadczenia, wpisuje do terminarza przyjęć oraz informuje pacjenta o dniu i godzinie teleporady,
Po ustaleniu godziny teleporady prosi pacjenta o podanie numeru telefonu kontaktowego, na który będzie się kontaktował lekarz/pielęgniarka/położna POZ.
Korzystasz z teleporady, gdy:
-
Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
-
Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia,
-
Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia,
-
Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
-
Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.
REALIZACJA TELEPORADY
-
Lekarz/pielęgniarka/położna POZ kontaktuje się telefonicznie z pacjentem o umówionej godzinie (o sposobie łączności pacjent informowany jest w trakcie rejestracji).
-
Margines czasowy między godziną rejestracji a realną poradą wynosi +/- 60 minut.
-
Teleporada następuje po przeprowadzeniu ankiety tożsamości pacjenta.
-
Teleporada realizowana jest w warunkach gwarantujących poufność, z zabezpieczeniem danych przed dostępem osób nieuprawnionych do uzyskania informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych.
Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza
-
zalecenia
-
e-zwolnienie
-
e-skierowanie
-
e-receptę sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
Podczas teleporady lekarz/pielęgniarka/położna dokonują oceny stanu pacjenta, czy teleporada jest wystarczające dla aktualnego problemu zdrowotnego czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa czy inne świadczenie medyczne, o czym pacjent jest informowany w jej trakcie.
Lekarz/pielęgniarka/położna dokumentuje udzieloną teleporadę. W treści wpisu zamieszcza adnotację o formie porady- teleporada oraz o zweryfikowaniu tożsamości pacjenta.
Przed zakończeniem teleporady lekarz/pielęgniarka/położna POZ podsumowuje i weryfikuje, czy przekazane zalecenia są dla Pacjenta zrozumiałe. W przypadku pojawienia się wątpliwości, wyjaśnia powód wydania zaleceń, e-recept czy skierowań na badania dodatkowe
ANULOWANIE TELEPORADY
W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu podjętych w odstępie nie krótszym niż 5 minut personel medyczny rezygnuje z kolejnych prób kontaktu. Teleporada zostaje wówczas anulowana. W wyżej wskazanym przypadku, pacjent powinien skontaktować się z placówką i dokonać powtórnej rejestracji.
NZOZ ,,Centrum” nie ponosi odpowiedzialności za usterki techniczne, uniemożliwiające nawiązanie lub kontynuowanie połączenia, nieleżące po stronie placówki- wówczas ponowiona zostanie próba połączenia, ale jedynie w ramach czasu przewidzianego na porade.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, naruszającym dobra osobiste lekarza/pielęgniarki/położnej lub innych osób oraz naruszające przepisy powszechnie obowiązujące. Jeżeli w ramach TELEPORADY lekarz/pielęgniarka/położna stwierdzi, że nie zostały zachowane powyższe warunki ma prawo przerwać rozmowę.
INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-RECEPTY:
Pacjent otrzymuje e-receptę w formie czterocyfrowego kodu przekazywanego ustnie podczas teleporady, sms, bądź wydruku w przypadku wizyty w trybie ambulatoryjnym.
https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecepta
INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-ZLECENIA NA WYROBY MEDYCZNE
Pacjent otrzymuje numer zlecenia przekazywanego ustnie podczas teleporady bądź wydruk w przypadku wizyty w trybie ambulatoryjnym.
https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/zlecenia-na-wyroby-medyczne
INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI SKIEROWANIA/ E-SKIEROWANIA
Pacjent otrzymuje e-skierowanie w formie czterocyfrowego kodu przekazywanego ustnie podczas teleporady, sms, bądź wydruk w przypadku wizyty w trybie ambulatoryjnym.
https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/eskierowanie
AKTYWACJA INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA POPRZEZ STRONĘ WWW.PACJENT.GOV.PL
Korzystając z IKP, Pacjent posiada w jednym miejscu szybki i łatwy dostęp do:
-
dokumentacji medycznej - na przykład e-Recepty i e-Skierowania, a także wyników badań czy wypisu ze szpitala;
-
informacji o wysokości refundacji kupionych leków i innych produktów medycznych oraz świadczeń zrealizowanych w ramach NFZ (na przykład przebytego zabiegu lub badania);
-
wytycznych dotyczących zaleconej dawki leków;
-
informacji o zaplanowanych świadczeniach refundowanych przez NFZ (dot. np. wizyty u lekarza specjalisty czy planowanego terminu rehabilitacji).
Poprzez IKP Pacjent posiada możliwość złożenia e-Deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej służby zdrowia (POZ), a także może zapoznać się z obecnie aktywnymi deklaracjami.
W przypadku zamknięcia Przychodni POZ, skorzystaj z innej. Na stronach internetowych oddziałów wojewódzkich NFZ znajdziesz aktualne: listy poradni POZ, które udzielają teleporad oraz wykazy otwartych poradni specjalistycznych
Klauzula informacyjna dla pacjentów
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”), informujemy, iż:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bydgoska Medyczna Przychodnia „CENTRUM” Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Wały Jagiellońskie 12,
-
kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,
-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu świadczenia usług medycznych- na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz na podstawie Art. 9 ust.1 lit. h ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
-
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (NFZ) oraz ubezpieczyciele, laboratoria analityczne, diagnostyczne.
-
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 20 lat,
-
posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania,
-
ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w razie uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO ,
-
podanie danych osobowych jest obligatoryjne, co wynika z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1318).
Podstawą prawną przetwarzania danych jest:
-
art. 6 ust. 1 pkt c) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne w celu realizacji obowiązków prawnych wynikających z ustawy wymienionej w punkcie 8;
-
art. 6 ust. 1 pkt b) RODO, tj. dane przetwarzane są w celu realizacji umowy;
-
art. 6 ust. 1 pkt f) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne w celu zapewnienia bezpieczeństwa na terenie „CENTRUM”.
-
art .9 ust.2 punkt i tj. przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z interesem publicznym w dziedzinie zdrowia publicznego.
Od 1 stycznia 2013r. uruchomiony został elektroniczny system weryfikacji uprawnień pacjentów do świadczeń zdrowotnych finansowanych przez NFZ (eWUŚ). 1. Pacjent, który chce skorzystać z wizyty u lekarza jest zobowiązany przedstawić dokument z numerem pesel (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy), w celu potwierdzenia prawa do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych. 2. W sytuacji gdy Pacjent otrzyma informację, że NFZ nie potwierdził jego uprawnień do bezpłatnych świadczeń, powinien złożyć oświadczenie lub okazać dokument potwierdzający ubezpieczenie. Oświadczenie Pacjent składa tylko wówczas, gdy jest przekonany o swoim prawie do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych. 3. W przypadku złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, NFZ wystąpi z żądaniem zwrotu poniesionych kosztów.